
Una proposta educativa per a conèixer les cooperatives a l’aula
Al 2020 posarem en marxa les maquinàries per a fer possible la col·lecció de materials educatius El Formiguer.coop, una aposta per a acostar el coneixement de l’economia social i cooperativa a les aules del nostre territori. De moment tenim enllestides les dues primeres edicions, que ja estan disponibles per descarregar en aquesta mateixa pàgina.
Formiguer 1 Les cooperatives, les persones al centre de l’activitat

La primera edició de la col·lecció va dedicada a les cooperatives i és una proposta educativa dirigida a l’alumnat de segon cicle de secundària, tot i que és adaptable a altres nivells. Aquesta primera edició està conformada per dos materials:
- Una proposta d’activitats per l’alumnat, on aquest es podrà endinsar en les cooperatives i les seves característiques en una lògica d’investigació-acció.
- Una proposta de material pel professorat, que ofereix material informatiu sobre la temàtica, la guia didàctica sobre com aplicar les diferents activitats a l’aula i una proposta amb recursos i enllaços d’interès per aprofundir en diversos temes.
| Els objectius de la primera edició del Formiguer.coop són: |
I els continguts que aborda: |
- Conèixer les cooperatives com a model alternatiu d’empresa
- Entendre els valors i els principis cooperatius
- Aprofundir en el funcionament i el model organitzatiu d’una cooperativa
- Aprofundir en la democràcia i la participació interna.
|
- Què és una cooperativa
- Diferències entre una cooperativa i una empresa convencional
- Cooperar vs. competir
- El model organitzatiu i de funcionament
- Els principis cooperatius
- Els valors cooperatius
- Els tipus de cooperatives
- Les cooperatives d’alumnes
|
Formiguer 2 Els “marrons” a les cooperatives d’alumnes, la gestió dialogada del conflicte

La segona edició de El Formiguer.coop està dedicada a els “marrons” a les cooperatives d’alumnes: la gestió dialogada del conflicte. Aquesta és una proposta educativa dirigida al professorat de secundària, tot i que també és adaptable a altres nivells.
Aquest material aporta estratègies grupals per a la gestió dialogada del conflicte a les cooperatives d’alumnes. No hi trobareu, doncs, un receptari de tècniques, sinó un conjunt d’aquelles que poden tenir sentit en el marc d’aquest espai.
| Els objectius de la segona edició de El Formiguer.coop són: |
I els continguts que aborda: |
- Comprendre el conflicte i la seva gestió
- Normalitzar el conflicte
- Facilitar la incorporació de la gestió dialogada del conflicte a les cooperatives d’alumnes
- Facilitar eines i tècniques per a l’autogestió del conflicte dins les cooperatives d’alumnes
|
- El conflicte i la seva escalada
- El conflicte en les diferents fases d’una cooperativa d’alumnes
- La gestió dialogada del conflicte a les cooperatives d’alumnes
|
Us animem descarregar-vos-els!
Si voleu els PDFs a millor resolució, no dubteu a contactar amb nosaltres i us els enviarem per correu electrònic.
